21
gemeente Utrecht, campagne
Wonen in Veemarkt Utrecht
Wonen in Veemarkt Utrecht is een nieuwbouw­project dat door de gemeente Utrecht ontwikkeld werd. Een uniek stukje Utrecht, op fietsafstand van de binnenstad en met veel mogelijkheden om zelf je eigen woning te ontwerpen. Wij mochten hiervoor het drukwerk vormgeven en gingen lekker los.

Creëer jouw
stukje Utrecht

Is het motto dat we kozen voor alle communicatie. Met een herkenbare rode prikker op de kaart: dát is mijn stukje Utrecht.

Anders, maar wel volgens de huisstijl

In de briefing stond het letterlijk: het ontwerp moet aan de huisstijl van de gemeente Utrecht voldoen, maar tegelijkertijd eruit springen, uniek en anders zijn. Ehh…, ok? Dat leek wat tegenstrijdig, maar daar verzonnen we iets op. We maakten een onderscheid tussen de puur informatieve onderdelen, die geheel volgens de huisstijl werden vormgegeven, en de elementen die meer voor inspiratie dienden. Daarin konden we lekker vrij te werk gaan, zonder de huisstijl geweld aan te doen. In de brochure kwamen beide stijlen samen. Met schetsen, plakband en memo-briefjes maakten we er een speels plakboek van, om te benadrukken dat je in Veemarkt Utrecht heel veel zelf mag bedenken. Zit er in de huisstijl een rood blokje? Dan tekenen we dat gewoon met een stiftje erbij. Lekker los en luchtig, zoals je het zelf ook zou schetsen.

Informatiemarkt
De finale was de informatiemarkt georganiseerd door 2 in beweging.

Het voormalige veemarktterrein was het laatste stukje Utrecht binnen de stadsgrenzen waar je zelf je woning mocht ontwerpen. Dat unieke gegeven moest in onze publiekscommunicatie de boventoon voeren. Tegelijkertijd moest alle communicatie voldoen aan de huisstijl van de gemeente, die kort daarvoor nog volledig was gelijkgetrokken. Binnen die grenzen van de opdracht heeft ontwerp77 het maximale eruit weten te halen en een bijzonder aansprekende stijl neergezet.

Julia Kars, senior communicatieadviseur gemeente Utrecht

ontwerp77©2016info@ontwerp77.nl0343 55 13 10aanmelden nieuwsbrief